dinsdag 29 december 2009

Jezus was dakloos


Waar op de dagen voor kerst menig hert, haas en gans geveld werd, ontkwam ook ik hier niet aan. Sinds jaren heb ik weer eens met volle overgave overgegeven en ben ik ongeveer leeggelopen. Gelukkig was ik al vrij snel weer wat gevuld (om het vervolgens aan dierbare familie doorgegeven te hebben, sorry!).

Van mijn geplande kerstoverdenking kwam dus ook weinig meer terecht. Dit werd nog verder bemoeilijkt doordat mijn pc thuis de geest gegeven heeft. Enfin, ik zal toch nog wat van mijn (losse flodderige gedachten) naar aanleiding van Mattheus 25 weergeven…


- Toen Jezus hongerig en naakt was, maakte jij geld over naar het Leger des Heils en nog honderd en een goede doelen en zij hebben hem te eten en kleding gegeven.

- Ik zag Jezus lopen met kerst, Hij was alleen, ik wilde hem nog vragen om mee te gaan, maar dat kon helaas niet want ik had al met mijn familie afgesproken. Misschien had ik nog het nummer van een of andere opvang moeten geven, maar toen was hij al weg….

- Alles wat zij gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van Mijn broeders of zuster, dat hebben zij voor Mij gedaan. Maar ooit komt de grote vraag: wat heb jij voor Mij gedaan?

Just do it.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten